یونیتی امتیاز Bolt رو گرفت
#11
سلام
خیلی ممنون از استاد رضایی برای قرار دادن این خبر
این جور که از ظاهر قضیه پیداست بولت کار های رو به شدت قراره آسون بکنه حتی آسون تر از کانستراکت (البته از نظر من)
از فضای کاریش به شدت خوشم اومد اینکه کد ها و دستورات مختلف رو با فلش به همدیگه وصل می کنیم تا همدیگر رو بخونند
هر چند که هنوز طرز کار کردن باهاش رو نمی دونم ولی واقعا جذابه
فکر کنم تا سال دیگه که کانستراکت جمع بشه همه میریم سراغ این تصویر: images/smilies/yahoo/4.gif

 
سهراب سپهری

ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺩﻟﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ به خودم میگویم در دیاری که پر از دیوار است
ﺑﻪ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻓﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﯿﻮﺳﺖ؟
ﺑﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻝ ﺑﺴﺖ
ﺣﺲ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﺩﺭﻭﻧﻢ ﮔﻮﯾﺪ :
ﺑﺸﮑﻦ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ، ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻧﺖ ﺩﺍﺭﯼ !
ﭼﻪ ﺳﻮﺍﻟﯽ ﺩﺍﺭﯼ؟!
ﺗﻮ " خدﺍ " ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯼ
" ﺧﺪﺍ "
ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁﺧر با توست....



  پاسخ


 سپاس شده توسط: shazde ، Mehrdad ، mahdi.paradox
#12
(1399/2/17، 10:36 عصر)محمد 82 نوشته است: سلام 
اگه همونه که فک میکنم واقعا یه چیز فراخوبه . یعنی همونطوری که تو کانستراکت میتونستیم اونت هارو (یا درواقع کدهای اماده) بزنیم ، در یونیتی هم الان این امکان فراهم شده ؟ و میشه بدون حتی یک کلمه کدنویسی کار کرد ؟ سه بعدی هم میشه ؟ وای اگه بشه مث کانستراکت که فوق العاده است . 
مهرداد جان ممنون که همیشه با خبرای خوب میای . اگه میشه یه توضیح مفصل دراین مورد بده . دمت گرم .

بله دو بعدی و سه بعدی را کامل دارید. من قبلا ها یادمه یه بررسی بین ویژوال اسکریپت های یونیتی کردم بین اونها ناتوروس خیلی قوی بود ولی اینقدر پیچیده بود که کسی نمیتونست باهاش کار کنه . محبوبترینشون هم پلی میکر است که بیشتر به خاطر ساده بودن اونه. اما مشکل اصلی تمام اونها این بود که شما اگه از asset دیگه ای استفاده میکردی خیلیهاشون کامپتیبل نبودن و تو کامپایل نهایی به مشکل برمیخوردی. 
الان بولت تمام این موارد رو حل کرد. سازگار با همه ی پلاگین ها و راحتی بیش از حد حتی از پلی میکر و زیبایی محیط کاربری و  شکل و شمایل دستورات اون که حالت فلوچارت کدنویسی رو داره و از همه مهمتر تبدیل به سی شارپ پس از کامپایل . در ضمن هر جا دوست داشتی میتونی کد نویسی هم بکنی در کنار اون. گرچه هیچ نیازی به کدنویسی ندارین.
بهرحال به ندرت پیش میاد که یونیتی امتیاز یک asset رو بخره و انحصاریش کنه. و این بیشتر به خاطر سازگاریش و مواردی که عرض کردم بوده.
توی یوتیوب به وفور درموردش فیلم هست. پیشنهاد میکنم اینو ببینید :
https://www.youtube.com/watch?v=9_Bl4QsP7HY

به هر روی این شما و این ویژوال اسکریپت یونیتی . هر کاری و هر بازی ای بخواین میتونین درست کنید و از خروجی های مطمئن یونیتی لذت ببرید.

پ ن : بحث بین کدنویسی و ویژوال کار کردن کاملا شخصیه و استعداد ذاتی لازم داره. بعضی ها به راحتی کدها رو میخونن که فعالین نیمکره ی چپ مغز هستن و بقیه ذهنشون تصویری است و فعالین نیمکره ی راست به شمار میان. اصلا نمیشه نسخه ای برای افراد نوشت که همه باید کدنویسی کنند . دقیقا مثل این میمونه که شما به زور یکی رو وادار کنید طراحی بدن انسان رو یاد بگیره. خب برای خیلی ها غیرممکنه. همون کدنویس های حرفه ای به شدت توش میمونن.
پس با خودمون روراست باشیم.
برنامه های ویژوال اومدن به کمک افرادی که نمیکره ی راست مغزشون فعاله و ابزارهای انیمیت مثل استخوان بندی اومدن برای چپ مغزها. هیچ دلیلی نیست که همه وقتشون رو تلف کنن برای چیزی که براش آفریده نشدن. اینکار فقط ساعت و عمر هدر دادنه.

اصل فقط یک چیزه : اونی که تو ذهنتون میگذره رو به تصویر بکشید و خلق کنید. هیچکس پس موفقیت بازیتون از شما نمیپرسه با ویژوال رفتی یا کد. یا حتی با چه انجین یا پلاگینی نوشتی. فقط یه چیز بهتون میگه : از بازیت لذت بردم

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Master Badfar ، hasansanaei ، محمد 82 ، shazde ، kakmamad ، ghasem ، Hossein
#13
سلام استاد رضایی ؛
بازم مثل همیشه عالی .

منم قبل از اینکه به کانستراکت بیام و باهاش کار کنم همیشه ننگ جامعه برنامه نویسی رو همین نرم افزار های ویژوال میدونستم .
با خودم میگفتم دو سال وقت گذاشتم ، تجربه کسب کردم هزینه کردم و ... که مثلا برم برنامه نویسی یاد بگیرم ، بعد یکی دیگه میاد با فلان ساعت وقت گذاشتن میره مثلا ی بازی بی کیفیت میسازه میره رو اعصاب من !
بعده ها با خودم گفتم بابا این طرز فکر من اشتباهه ! چه ربطی اصلا به من داره ؟ حالا شما برو روزی سی صد تا بازی مزخرف بده بیرون به حال من چه ؟
بعد از اون که تونستم با طرز تفکر اشتباه خودم مبارزه کنم رفتم گیم میکر که خوشم نیومد ، همون محیطش کلا به دلم نشست که بعد ی مدت کار کردن حذفش کردم ، اما بعد که اومدم کانستراکت کلا دیدم توی ساخت بازی 2 بعدی خداست ! بازی ای که توی یونیتی باید 8 ماه براش برنامه نویسی کنم توی کانستراکت میتونم توی 4 ماه و کمتر بسازمش !
قبلا بحث خروجی کمی رو اعصاب بود ، اما الان اطمینان داریم که خروجی هیچ وقت به مشکل نمیخوره دیگه .

الان هم که یونیتی ی همچین پکیجی رو اضافه کرده که حسابی باعث میشه بیشتر بشه توش کار کرد . یعنی اگر من برای زمان کمتر به کانستراکت اومده بودم برای ساخت بازی 2 بعدی ، دیگه اصلا احتیاجی نیست وقتمو بذارم روی کانستراکت ، هرچند این چند ساله فکر میکنم ی جورایی کانستراکت جزو گوشت و خونم شده  24 ‌ :D

به هر حال ، خدا خدای تنبلای خوش فکره  2124

موفق باشید .
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mehrdad ، Master Badfar ، kakmamad ، ghasem ، shazde ، mahdi.paradox
#14
واقعا ممنونم آقای رضاییی
خییلی امیدوار شدم به بازی سازی
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mehrdad ، mahdi.paradox
#15
اقا مهرداد خیلی حرف قشنگی زدی . من دقیقا ازونام که نیمکره راستش کار میکنه . واقعا علاقه ای به کدنویسی ندارم و با این چیزا بیشتر حال میکنم . خیلی باحالی . دمت گرم 

حسام جان ، یه سوال ، با حرفت که گفتی برنامه ای که با یونیتی میشه تو 8 ماه ساخت ، تو کانستراکت میشه تو 4 ماه ساخت کاملا موافقم ، تجربه ساخت با یونیتی ندارم اما از کسایی که با یونیتی کار میکنن یه مقایسه ای داشتم و به این مفهوم رسیدم . اما الان یه سوال ، با این پکیج جدید bolt یعنی میشه همون بازی 8 ماهه رو تو 4 ماه ساخت یا بازم بخوایم واقعی ببینیم بیشتر زمان میبره ؟

اینم یادم رفت بگم ، یه وجه فوق العاده دیگه این پکیج اینه که (شاید خیلیا با این نظرم مخالف باشن اما فک کنم نظر درستی باشه) شاید کانستراکت اینده نداشت . یعنی میتونستی الان باهاش بازی بسازی اما بعد یه مدت خب دیگه قدیمی میشد و توهم بدون کد نویسی دیگه نمیتونستی کاری کنی ، اما کار با یونیتی چیزی بود که تخصص میخواست ، آینده داشت ، و الان این اسکریپت یا پکیج یا افزونه (نمیدونم دقیقا اسمش چیه) باعث شد که بشه باهمون روش قدیم (بدون کد نویسی) یه آینده نزدیک رو درمقابلت ببینی . حالا دیگه بقیش در سال های آینده بستگی به کار یونیتی با bolt و بروزرسانی و ... داره .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: oak ، Mehrdad ، hasansanaei ، mahdi.paradox
#16
(1399/2/18، 02:07 عصر)محمد 82 نوشته است: اقا مهرداد خیلی حرف قشنگی زدی . من دقیقا ازونام که نیمکره راستش کار میکنه . واقعا علاقه ای به کدنویسی ندارم و با این چیزا بیشتر حال میکنم . خیلی باحالی . دمت گرم 
حسام جان ، یه سوال ، با حرفت که گفتی برنامه ای که با یونیتی میشه تو 8 ماه ساخت ، تو کانستراکت میشه تو 4 ماه ساخت کاملا موافقم ، تجربه ساخت با یونیتی ندارم اما از کسایی که با یونیتی کار میکنن یه مقایسه ای داشتم و به این مفهوم رسیدم . اما الان یه سوال ، با این پکیج جدید bolt یعنی میشه همون بازی 8 ماهه رو تو 4 ماه ساخت یا بازم بخوایم واقعی ببینیم بیشتر زمان میبره ؟
اینم یادم رفت بگم ، یه وجه فوق العاده دیگه این پکیج اینه که (شاید خیلیا با این نظرم مخالف باشن اما فک کنم نظر درستی باشه) شاید کانستراکت اینده نداشت . یعنی میتونستی الان باهاش بازی بسازی اما بعد یه مدت خب دیگه قدیمی میشد و توهم بدون کد نویسی دیگه نمیتونستی کاری کنی ، اما کار با یونیتی چیزی بود که تخصص میخواست ، آینده داشت ، و الان این اسکریپت یا پکیج یا افزونه (نمیدونم دقیقا اسمش چیه) باعث شد که بشه باهمون روش قدیم (بدون کد نویسی) یه آینده نزدیک رو درمقابلت ببینی . حالا دیگه بقیش در سال های آینده بستگی به کار یونیتی با bolt و بروزرسانی و ... داره .
محمد جان قطعا همون هشت ماهه
چون درسته کار با بولت راحت تره ولی من که نگاه کردم دیدم تقریبا یکیه
تازشم همه زمانی که یونیتی ازت میگیره ، واسه کد نویسی نیست بلکه واسه چینش صفحه و تنظیمات و طراحی و این چیزا هم هست و فقط روش دستور دادن فرق می کنه
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mehrdad ، محمد 82 ، hasansanaei ، mahdi.paradox
#17
(1399/2/18، 03:52 عصر)oak نوشته است:
(1399/2/18، 02:07 عصر)محمد 82 نوشته است: اقا مهرداد خیلی حرف قشنگی زدی . من دقیقا ازونام که نیمکره راستش کار میکنه . واقعا علاقه ای به کدنویسی ندارم و با این چیزا بیشتر حال میکنم . خیلی باحالی . دمت گرم 
حسام جان ، یه سوال ، با حرفت که گفتی برنامه ای که با یونیتی میشه تو 8 ماه ساخت ، تو کانستراکت میشه تو 4 ماه ساخت کاملا موافقم ، تجربه ساخت با یونیتی ندارم اما از کسایی که با یونیتی کار میکنن یه مقایسه ای داشتم و به این مفهوم رسیدم . اما الان یه سوال ، با این پکیج جدید bolt یعنی میشه همون بازی 8 ماهه رو تو 4 ماه ساخت یا بازم بخوایم واقعی ببینیم بیشتر زمان میبره ؟
اینم یادم رفت بگم ، یه وجه فوق العاده دیگه این پکیج اینه که (شاید خیلیا با این نظرم مخالف باشن اما فک کنم نظر درستی باشه) شاید کانستراکت اینده نداشت . یعنی میتونستی الان باهاش بازی بسازی اما بعد یه مدت خب دیگه قدیمی میشد و توهم بدون کد نویسی دیگه نمیتونستی کاری کنی ، اما کار با یونیتی چیزی بود که تخصص میخواست ، آینده داشت ، و الان این اسکریپت یا پکیج یا افزونه (نمیدونم دقیقا اسمش چیه) باعث شد که بشه باهمون روش قدیم (بدون کد نویسی) یه آینده نزدیک رو درمقابلت ببینی . حالا دیگه بقیش در سال های آینده بستگی به کار یونیتی با bolt و بروزرسانی و ... داره .
محمد جان قطعا همون هشت ماهه
چون درسته کار با بولت راحت تره ولی من که نگاه کردم دیدم تقریبا یکیه
تازشم همه زمانی که یونیتی ازت میگیره ، واسه کد نویسی نیست بلکه واسه چینش صفحه و تنظیمات و طراحی و این چیزا هم هست و فقط روش دستور دادن فرق می کنه
سلام ؛ صد درصد اشتباه میکنید .
قطعا اگر با کد نویسی 8 ماه بوده ، الان با این پکیج زیر 5 ماه میشه ،
حتی محیط کاریش روال تر از کانستراکت هست .
شاید فقط مثل کانستراکت باید مدت نه چندان طولانی بابت اکشن هاش باید آموزش ببینیم ، در غیر اینصورت بسیار راحت تر هست .
مثال میزنم ، شما قبلا برای ساخت ی بازی ماجرایی توی یونیتی حتی اگر یکی دو تا پکیج هم اضافه میکردید بازم کد نویسی های مربوط به محیط بازی حداقل 2 ماهی طول میکشید . مگر اینکه علاوه بر پکیج از سورس های آماده هم استفاده کنید ، اونوقت بازم 1 ماه کار داره .

اما ی موضوعی که هنوز نرفتم سراغش ( اگر کسی رفته سراغش و منبع داره اعلام کنه ) اونم این هست که نمیدونم با استفاده از این میشه از سورس های تمام کد استفاده کرد یا نه ؛ مثلا من الان ی پروژه دارم که قبلا کد نویسیش کردم و اگر بشه مثلا ادامشو با این زد خیلی عالی میشه .
یا مثلا فکر کنید سورس های آماده رو به دست میارید و بعد با این ها مثلا مثلشو میسازید یا برای مثال خودتون هم که شده بتونید توسعش بدید .
اگر این موضوع اوکی باشه که میشه گفت یونیتی خدا بود ، حالا خدای خدایان شده !
*احتمالا هم همینطوریه چون استاد رضایی گفته بودن میشه همراه باهاش برنامه نویسی کرد و با هرگونه پکیجی سازگار هست .

موفق باشید .
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Mehrdad ، mahdi.paradox ، oak ، shazde
#18
(1399/2/18، 07:21 عصر)hesam3 نوشته است:
(1399/2/18، 03:52 عصر)oak نوشته است:
(1399/2/18، 02:07 عصر)محمد 82 نوشته است: اقا مهرداد خیلی حرف قشنگی زدی . من دقیقا ازونام که نیمکره راستش کار میکنه . واقعا علاقه ای به کدنویسی ندارم و با این چیزا بیشتر حال میکنم . خیلی باحالی . دمت گرم 
حسام جان ، یه سوال ، با حرفت که گفتی برنامه ای که با یونیتی میشه تو 8 ماه ساخت ، تو کانستراکت میشه تو 4 ماه ساخت کاملا موافقم ، تجربه ساخت با یونیتی ندارم اما از کسایی که با یونیتی کار میکنن یه مقایسه ای داشتم و به این مفهوم رسیدم . اما الان یه سوال ، با این پکیج جدید bolt یعنی میشه همون بازی 8 ماهه رو تو 4 ماه ساخت یا بازم بخوایم واقعی ببینیم بیشتر زمان میبره ؟
اینم یادم رفت بگم ، یه وجه فوق العاده دیگه این پکیج اینه که (شاید خیلیا با این نظرم مخالف باشن اما فک کنم نظر درستی باشه) شاید کانستراکت اینده نداشت . یعنی میتونستی الان باهاش بازی بسازی اما بعد یه مدت خب دیگه قدیمی میشد و توهم بدون کد نویسی دیگه نمیتونستی کاری کنی ، اما کار با یونیتی چیزی بود که تخصص میخواست ، آینده داشت ، و الان این اسکریپت یا پکیج یا افزونه (نمیدونم دقیقا اسمش چیه) باعث شد که بشه باهمون روش قدیم (بدون کد نویسی) یه آینده نزدیک رو درمقابلت ببینی . حالا دیگه بقیش در سال های آینده بستگی به کار یونیتی با bolt و بروزرسانی و ... داره .
محمد جان قطعا همون هشت ماهه
چون درسته کار با بولت راحت تره ولی من که نگاه کردم دیدم تقریبا یکیه
تازشم همه زمانی که یونیتی ازت میگیره ، واسه کد نویسی نیست بلکه واسه چینش صفحه و تنظیمات و طراحی و این چیزا هم هست و فقط روش دستور دادن فرق می کنه
سلام ؛ صد درصد اشتباه میکنید .
قطعا اگر با کد نویسی 8 ماه بوده ، الان با این پکیج زیر 5 ماه میشه ،
حتی محیط کاریش روال تر از کانستراکت هست .
شاید فقط مثل کانستراکت باید مدت نه چندان طولانی بابت اکشن هاش باید آموزش ببینیم ، در غیر اینصورت بسیار راحت تر هست .
مثال میزنم ، شما قبلا برای ساخت ی بازی ماجرایی توی یونیتی حتی اگر یکی دو تا پکیج هم اضافه میکردید بازم کد نویسی های مربوط به محیط بازی حداقل 2 ماهی طول میکشید . مگر اینکه علاوه بر پکیج از سورس های آماده هم استفاده کنید ، اونوقت بازم 1 ماه کار داره .

اما ی موضوعی که هنوز نرفتم سراغش ( اگر کسی رفته سراغش و منبع داره اعلام کنه ) اونم این هست که نمیدونم با استفاده از این میشه از سورس های تمام کد استفاده کرد یا نه ؛ مثلا من الان ی پروژه دارم که قبلا کد نویسیش کردم و اگر بشه مثلا ادامشو با این زد خیلی عالی میشه .
یا مثلا فکر کنید سورس های آماده رو به دست میارید و بعد با این ها مثلا مثلشو میسازید یا برای مثال خودتون هم که شده بتونید توسعش بدید .
اگر این موضوع اوکی باشه که میشه گفت یونیتی خدا بود ، حالا خدای خدایان شده !
*احتمالا هم همینطوریه چون استاد رضایی گفته بودن میشه همراه باهاش برنامه نویسی کرد و با هرگونه پکیجی سازگار هست .

موفق باشید .
سلام من درباره بولت اطلاعی ندارم ولی میدونم با پلی میکر میشد همچین کاری کرد. 
تو showcase خود پلی میکر هم چنتاش بود مثلا بازی ادونچر syberia یا یه قسمتی از بازی hearthstone بلیزارد رو با پلی میکر ساخته بودن.
ولی بنظرم میشه چون بولت سازگار صد در صد با یونیتیه و در واقع چیزی که تو بولت کنار هم میچینی آخر به سیشارپ تبدیل میشه.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mahdi.paradox ، hasansanaei ، ghasem ، shazde
#19
ببخشید فقط من این شکل پیکانیش رو متوجه نشدم چون تنها انجینی که باهاش کارکردم کانستراکت بود ، البته تو بیلدباکس این شکل رو دیده بودم اما باهاش کار نکردم . میشه درمورد این شکل توضیح بدید .
استودیو بازیسازی ایروید
جدید ترین ها : شهرزاد ، دربند;1357 و ATOM
[تصویر:  ads.gif]
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mahdi.paradox
#20
(1399/2/18، 08:32 عصر)محمد 82 نوشته است: ببخشید فقط من این شکل پیکانیش رو متوجه نشدم چون تنها انجینی که باهاش کارکردم کانستراکت بود ، البته تو بیلدباکس این شکل رو دیده بودم اما باهاش کار نکردم . میشه درمورد این شکل توضیح بدید .
هر کدوم از اون مربع ها یه خروجی دارن و یک ورودی
و او وسط کار هایی انجام میشه و وقتی اون کار هایی که توی مربع ها هست مثلا عوض کردن مقدار یه متغیر بعد بر اساس همون فلش میره جلو و کار انجام میده
البته یکم شبیه اینه و بایین توضیحی که دادم یکم فرق داره
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mahdi.paradox ، mostafanastary ، محمد 82


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Star مکاتبه با سیرا nariman 24 12,129 1400/1/13، 03:55 عصر
آخرین ارسال: ᔕinaᗪehghani
  یونیتی سرانجام ویژوال اسکریپت رو اضافه کرد Mehrdad 0 2,046 1399/12/17، 12:11 عصر
آخرین ارسال: Mehrdad
  حل شده یک سوال مهم M.Y 6 3,979 1399/11/5، 03:23 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  اموزش یونیتی از پایه general-sherman 5 3,768 1399/9/25، 01:28 صبح
آخرین ارسال: M.gh
  انیمیشن سه بعدی "نماز در قدس" AliAliAliAli 12 7,380 1399/7/25، 02:59 عصر
آخرین ارسال: AliAliAliAli

پرش به انجمن: