![[تصویر: Annotation_2020_07_13_132313.png]](http://s13.picofile.com/file/8402778334/Annotation_2020_07_13_132313.png)
کانستراکت 3D
قسمت اول : تنزیمات اولیهاول از همه برای شروع کار سه بعدی با کانستراکت ، این فایل زیپ رو دانلود کنید بعد محتویاتش رو داخل محل نصب کانستراکت کپی و جایگزین کنید وقتی که این کارو بکنید با باز کردن پروژه جدید New empty Project 3D یک پروزه سه بعدی برای شما ساخته میشه ( تمامی تنزیمات اولیه پروژه سه بعدی تکمیل و برای ساخت بازی آماده است )
در این پروزه ایجاد شده تنزیمات به این صورت هستند :
1-شفاف شدن پایین ترین لایه در صحنه
2-افزودن پلاگین Q3DMaster به صحنه
3-تنزیمات پلاگین به صورت زیر --->
![[تصویر: Annotation_2020_06_18_231503.png]](http://s12.picofile.com/file/8402777968/Annotation_2020_06_18_231503.png)
برای افزودن مدل سه بعدی به کانستراکت به دو سورت میشه این کارو کرد
1- استفاده از مدل obj
2-استفاده از مدل geom ( در خود کانستراکت ساخته میشه )
نکته : Z عمق مدل است که اگر بیشتر از صفر باشه مدل به داخل صحنه فرو میره و در غیر این صورت از صحنه دور میشه
برای این کار اول از همه پلاگین Q3D Model رو روی صحنه بزارید
اول از همه تمام دیباگر ها رو غیر فعال کنید تا بتونید مدل رو
در فایل های پروژه فایل سه بعدی با فرمت obj که اصلا فایل mtl نداشته باشه رو وارد کانستراکت کنید در غیر این صورت میتونید با نرم افزار belender فایل سه بعدی خودتون رو ایمپورت کنید و بعد از اون در خروجی گزینه های خروجی رو تماما غیر فعال کنید
بعد از اون کزینه use model رو روی yes قرار بدید و نام مدل رو در گزینه model filename قرار بدید.
![[تصویر: Annotation_2020_07_13_212316.png]](http://s12.picofile.com/file/8402810442/Annotation_2020_07_13_212316.png)
برای ساخت مدل های ساده
یک اکشن برای این کار هست
![[تصویر: Annotation_2020_07_13_212510.png]](http://s13.picofile.com/file/8402810676/Annotation_2020_07_13_212510.png)
هرکدام از مدل ها اگر ساخته بشن نامی که برای اون انتخاب کردید رو در قسمت model filename با پسوند .geom قرار بدبد
قسمت سوم : تکسچر ها
انواع تکسچر های قابل پشتیبانی در کانستراکت به صورت زیر است که برای قرار داند آنها در مدل باید انیمیشن ها با همین نام ها را قرار بدید ( منظور همون انیمیشن داخل کانستراکت هست ) و در غیر این صورت تکسچر به نمایش در نمی آید.
1-DiffusMap ( همون تسکچر اصلی است )
2-EnvironmentMap
3-LightMap
4-SpecularMap
5-NormalMap
6-BumpMap
نکته : حتما توجه کنید که دیباگر های رفتار فیزیک و خود مدل غیر فعال باشه و حتما ابجکت دارای مدل باشه در غیر این صورت نمایش داده نمیشوند.
برای دانلود تکسچر به این سایت بروید و ثبت نام کنید هر روز میتونید تغریبا 15 عدد تکسچر با کیفیت دانلود کنید
موضوع کم کم بروزرسانی میشود .