انتشار بازی cobra fight 1
#21
(1399/6/18، 10:54 صبح)nariman نوشته است: حسام جان سلام. بازم بهم افتخار دادی که نظراتت رو مثل همیشه عریان و بدون ملاحظه کاری بهم گفتی. بدترین دوستها کسانی هستن که وقتی کسی راهش رو اشتباه میره فقط بهش لبخند میزنن تا یه وقت بده ماجرا نباشن و اونقدر به این لبخند محبت آمیزشون ادامه میدن تا طرف نابود بشه. من این ادبیات صریحت رو همیشه تحسین کردم.حسام جان به نظرم بدترین اتفاقی که ممکنه در طول زندگی کسی بیفته این هست که فرد در طول زندگیش خودش و تواناییها و ضعفهاش رو درست نشناسه و یا دچار خودکم بینی و یا برعکس دچار غرور کاذب بشه. من همیشه تو زندگیم سعی میکنم توی کوتاهترین زمان تو هر کاری اول تواناییهای خودم رو بسنجم و بعد بجنگم. من شاید چون دستم تو بازیسازی و گرافیک خیلی سریع هست بازی که یک فرد هم دانش و تجربه با من تو یکسال جمع میکنه من نهایتا تو یک ماه میبندمش برای همین هم به نسبت تجربه و سواد بازیسازی کمم بازی تو سبکهای مختلف زیاد منتشر کردم. چرا؟ چون میخواستم بدونم چیکاره ام...من دوستان زیادی رو تو این انجمن و خارج از انجمن تو بخش بازی سازی دارم میبینم که دچار توهم هستن... چندین ساله دارن رو یک بازی وقت میذارن در حالی که کاملا مشخصه ته بازیشون شکسته مطلقه. اما چون زیاد بازی منتشر نکردن تا واقعیت بی رحم مارکت رو درک کنن تا زمانی که بازیشون ساخته نشده تو توهم و رویا هستن که اگر بالاخره بازیشون منتشر بشه همه چی زندگیشون عوض میشه. پول... ثروت... خوشبختی... حتی ازدواج!!!... کمک به پدر و مادر... زدن شرکت بزرگ بازیسازی... و ...رو بدست میارن. اما از همین الان از دموهای بازیشون کاملا مشخصه ته این کارشون شکسته محض هست. اما کسی این اجازه رو نداره که تو چشمشون نگاه کنه و بگه تو بازنده ای... چون ممکنه تجربیات اون بازی براش تو کار بعدی و یا حتی بخش دیگه زندگی شخصیش کارگشا باشه. اما فقط مشکلش اینه که این تجربه چند سال از عمرشون رو میگیره که دیگه برنمیگرده. من چون سریع بازی میسازم (نمیگم خوب میسازم فقط میگم تند میسازم!!!) بنابراین الان کاملا به واقعیات بخش بازیسازی زندگیم رسیدم. میدونم من آدمی نیستم که بلد باشم از این بیزینس پول دربیارم. فقط بلدم بازی رو بسازم. چون کار اصلیم هم این نیست پس نمیتونم تو گروه بازیسازی وقت بگذارم و کار گروهی بکنم و بگم من میسازم و یه عده رو بخش درآمدزایی بازی کار کنن... و اعتقادی هم به دور کاری ندارم (نظر شخصیمه لطفا کسی کتکم نزنه!!!) پس چی برام میمونه؟؟؟ فقط لذت ساختن بازی و چون به همه بازیهام افتخار میکنم (جدا از نظر منتقدها در مورد خوب بودن و یا مضخرف بودن بازیم) پس با افتخار اسمم رو تو بازی بولد میکنم چون از کارم خجالت نمیکشم. من هیچ بازیم رو تو مارکت لغو انتشار نکردم حتی بازی که زیر 10 تا دانلود داره (برخلاف اکثر بازیسازهای انجمن که تا میبینن بازیشون دانلود نخورده برای اینکه آبروی بازیسازیشون حفظ بشه بازی رو لغو انتشار میکنن) چون من میدونم تو اون زمان ساخت اون بازیم... با اون سطح دانشم... 100 در 100 توانم رو گذاشته بودم پس به کارم افتخار میکنم.الان بعد این تعداد بازی که ساختم این حق رو دارم که بتونم خودم رو قضاوت کنم و با قطعیت بگم که من از این راه بلد نیستم و نخواهم بود که پولی قطعا بدست بیارم... مثل بعضی از بازیسازها هم نیستم که آمار و ارقام فیک نجومی بدم و خودم رو بخوام مهم جلوه بدم که بازیم اینمقدار فروش کرده...

من خودم رو خوب شناختم الان سوال اصلی اینه که بقیه دوستان انجمن هم خودشون رو خوب شناختن یا نه؟؟؟

من فقط نظر شخصیم رو میگم... هرکی دوست داره میتونه نپذیره. من با قطعیت میگم اگر نشه راه درآمدزایی دلاری برای بازیهامون پیدا کنیم (مثل راهی که آقا مصطفی پیدا کردن) 99 درصد بچه های همین انجمن با این بضاعتی که من ازشون میبینم هیچوقت نمیتونن زندگیشون رو از راه بازیسازی و کسب درآمد از مارکت بازیهای اندرویدی ایران اداره کنن. حتما دیر یا زود سرخورده میشن. در مورد خودم من میدونم که ایده آل ترین حالت برای من اینه که من بازی بسازم و یه مشتری خارجی فقط بیاد بازی رو از من بخره و خودش بره درآمدزایی بکنه و به دلار هم به من پول بده. (که البته راهش رو بلد نیستم) در غیر اینصورت میدونم که نباید توقعی از درآمد زایی بازیم داشته باشم. حسام جان قبلا هم گفته بودم اونهایی که تو زندگی واقعی منرو میشناسن میدونن که من چقدر انسان واقع گرا و مثبت نگری هستم. پس شک نکن که این دیدگاههای من از روی بدبینی نیست.
ارادتمند...
من خودمم چون معتقدم بهترین آدم ها کسایی هستند که ضعف دیگران رو مستقیم و جلوی خودشون بگن بخاطر همین همیشه سعی میکنم یک همچین شخصی باشم .
نمیدونم بگم متاسفانه یا خوشبختانه ، اما من در واقعیت هم آدم رک و پروویی هستم ؛ اگر کسی بهم چیزی بگه که بابتش ناراحت بشم یا بخواد با ارتعاشات ذهنی من تداخل داشته باشه بدون توجه به شخص یا سن و سالش پاسخ خودم رو میدم . بابت این موضوع هم هیچ وقت از کسی عذرخواهی نکردم ، هرچند کم اشتباه هم نکردم .
اما موضوع این هست که شخص مورد نظر هم چقدر درک از حرف هام داشته باشه ، شما اصلا بگو توی بازی سازی بیسواد بی سواد هستی ... همین که چهار نفر فارغ از هر نوع شخصی ی نظری رو بهت میگه و درک میکنی ، کافیه و به این شخص نمیشه گفت بی سواد . به نظرم میشه گفت شخص در حال کسب تجربه . نظر منم توی بازی سازی این هست که این راه همش تجربه هست ... همش ... من میتونم توی بحث برنامه نویسی وقتی ی جایی صحبت میشه بیام جلو و بگم من خیلی عالی و توپم ، ازشم نمیترسم ، چون برنامه نویسی ی چیزیه که تجربه نمیخواد ، چهارتا آزمون و خطا هست و تهش چیزی که میخوای در میاد ؛ اما بازی سازی تجربه نداشته باشی ، بهترین هم باشی تهش نابودیه .
این دقیقا به همون موضوعی برمیگرده که فرمودید ؛ طرف میره سال ها میشینه روی ی پروژه و چون تجربه کافی نداره ، حتی اگر بهترین بازی دنیا رو هم بسازه شکست میخوره ...

این هارو با گوشت تن خودم تجربه کردم و بخاطر همین روی تجربیات شخصی خودم هیچ وقت تردید ندارم .
و البته با تجربه ای که به دست آوردم معتقد هستم هر چیزی ی عمر مفید و هر چیزیم ی تاریخ انقضایی داره که بعد از اون کلا باید قیدشو بزنی .
بازی ای که امروز ساخته میشه ، اگر بخواد 5 سال بعد انتشار پیدا کنه درصد برد و باختش با هم برابر میشه ، چون نسبت به بازار 5 سال پیش ساخته شده !
این موضوع رو برای خودمم میگم ، چون 4 پروژه دارم با عمر بیش از 5 سال ...

ی موضوعی هم درباره خودم هست ، شاید دیدگاهم اشتباه باشه ، اما من دوست ندارم زیر دست کسی باشم .
حداقلش اینه که دوست ندارم زیر دست کسی باشم که چیزی بارش نیست !
من رئیس شرکت فعلی خودمم چون از نظر شخصیتی و کار قبولش دارم دارم زیر دستش کار میکنم ولی اینم زیاد طول نمیکشه و همین ماه استعفا میدم و میرم دنبال زندگی و اهداف شخصی خودم .
در مورد درآمد دلاری هم من دوست ندارم کسیو توی کاری که براش زحمت کشیدم راه بدم ، حالا اسمشو بذارید پابلیشر ، ولی برای من دلالی بیش نیست .
برنامه ریزی های خروج از کشورم رو ریختم و حتی دلاری 100 هزار تومان هم بشه نهایتا تا 2 سال دیگه خداحافظی میکنم با سرزمین مادریم .

قبلا معتقد بودم اگر توی بازار ایران موفق شدی ، میتونی توی بازار جهانی ی حرفی برای گفتن داشته باشی ، اما چند وقتیه پی بردم تمام این سال ها اشتباه میکردم .
دلایل زیادی هم داره که بخوام به همشون بپردازم هم مطلب از موضوع اصلی خودش خارج میشه هم تاپیک طولانی میشه ؛ پس ترجیح میدم همه حرف هامو نگه دارم برای روز های آخر .

با تمامی حرف هاتون موافق هستم و شدیدا هم متاسفانه با این موافقم که اگر درآمد دلاری نداشته باشید از بازی هاتون محکوم به فنا هستید .
من خودم رو جزو مردم معمولی نمیبینم ، اما اگر نتونیم خودمون رو بکشیم بیرون ، توی همین کشتی غرق میشیم .

بحث مثبت بودن یا منفی بودن هم نیست ؛ فقط کار های با کیفیت بدید بیرون تا بتونید کمی تجربه به دست بیارید .
همین و تمام .

موفق باشید .
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mhp ، nariman ، Amirhesam.KH ، ᔕinaᗪehghani
#22
سلام و عرض ادب...
من واقعا معذرت میخوام که دوباره این تاپیک رو بالا میارم. احتمالا اگر کاکممد هنوز در انجمن بودن من رو تیربارون میکردن...
اما از اونجاییکه درک ui درست برای من یک معضل بزرگ شده و تا طراحی ui درست رو یاد نگیرم ولکن ماجرا نیستم پیرو پیشنهادات امیرمهدی جان ui بازی رو باز هم تغییر دادم و یک انفجار اتمی هم برای مواقع اضطراری در وسط لی اوت گذاشتم تا با زدن اون کل دشمنان داخل لی اوت در لحظه نابود شن که البته برای هر شارژ شدن مجدد نیاز به زمان داره. میخواستم اگر دوستان صاحب نظر فرصت کردن فیلم جدید بازی رو لطفا ببینن و بفرمایند الان این یک ui معقول هست یا هنوز مضخرفه!!!
ممنونم از لطفتون
https://aparat.com/v/pCV0W
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Amirhesam.KH
#23
Ui اش خیلی خوب شده اما جثارتا هنوز جای کار داره
خیلی بازی خوبی شده بازم نیگم فقط میشه بگین مموری یوز چنده؟؟
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman
#24
مهدی یار جان ممنونم از لطفت اما خوشحالترم میکنی اگر برام ملموس تر توصیح بدی که دقیقا کجاهاش بهتره تغییر کنه.
من همه بازیهام مموری یوزیجشون رو نهایتا بین 100 تا 150 نگهمیدارم. اینهم 148 هست.
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Amirhesam.KH ، oak
#25
(1399/6/19، 07:41 عصر)nariman نوشته است: سلام و عرض ادب...
من واقعا معذرت میخوام که دوباره این تاپیک رو بالا میارم. احتمالا اگر کاکممد هنوز در انجمن بودن من رو تیربارون میکردن...
اما از اونجاییکه درک ui درست برای من یک معضل بزرگ شده و تا طراحی ui درست رو یاد نگیرم ولکن ماجرا نیستم پیرو پیشنهادات امیرمهدی جان ui بازی رو باز هم تغییر دادم و یک انفجار اتمی هم برای مواقع اضطراری در وسط لی اوت گذاشتم تا با زدن اون کل دشمنان داخل لی اوت در لحظه نابود شن که البته برای هر شارژ شدن مجدد نیاز به زمان داره. میخواستم اگر دوستان صاحب نظر فرصت کردن فیلم جدید بازی رو لطفا ببینن و بفرمایند الان این یک ui معقول هست یا هنوز مضخرفه!!!
ممنونم از لطفتون
https://aparat.com/v/pCV0W
خیلی بهتر شده ولی خیییییییلی جای کار داره
برید سرچ کنید تو همون پینترست Game Ui Design یه Game Uer Interface Design ببینید چقدر کار قوی تر از کار شما میاد بالا
این کار خوبه ولی اونقدری که بخواد کسی رو جذب کنه خوب نیست
مورد بعدی هم اینه که قسمت آموزش شلوغ پلوغه و اینکه منو و قسمت روایت داستانتون اصلا جالب نیست
اون تیکه اول هم که هلی کوپتر بلند میشه میره هم جالب نیستش و بک گراندش اصلا خوب درنیومده
میتونید بجاش یه صحنه از آشیانه هلیکوپتر بزارید
حالت کاراکترا کمی بی روح و خشک هستش
سعی کنید از یو آی رنگی واسه کار جدی مثل این استفاده نکنید
مثلا کالاف دیوتی رو یه نگاه بندازید
کالاف موبایل
و اون تیکه که نوشتین S و نوشتین R اصلا خوب نیست 
گفتم از آیکون استفاده کنید 

خب ببخشید که انقدر واضح و بی تعارف گفتم مورد رو

موفق باشید

(1399/6/19، 08:00 عصر)nariman نوشته است: مهدی یار جان ممنونم از لطفت اما خوشحالترم میکنی اگر برام ملموس تر توصیح بدی که دقیقا کجاهاش بهتره تغییر کنه.
من همه بازیهام مموری یوزیجشون رو نهایتا بین 100 تا 150 نگهمیدارم. اینهم 148 هست.
اینکه خیلی زیاده
بکنیدش مثلا 50
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman
#26
سلام و عرض ادب...
ببخشید که دوباره تاپیک رو بالا آوردم.
من میخواستم از دوستان انجمنم خواهش کنم که یک لطف بزرگ در حقم بکنن...
اگر فرصتش رو داشتن خروجی html5 بازی که در زیر خدمتتون گذاشتم رو لطفا تست بفرمایند و ببینن بازی رو گوشی و یا سیستمشون درست عمل میکنه؟
چون این بازی اولین بازی رسمی من هست که اگر خدا بخواد قراره برای مارکت html5 خارج از ایران ارایه بشه برای همین خیلی برام مهم هست که توی قدم اول با 100 در 100 توانم وارد این مارکت بشم...
بازی هنوز کامل نشده و بعضی بخشهاش مثل دکمه اسلوموشن که هنوز توی بودنش تردید دارم اجرایی نشده اما کلیت بازی همین هست. به من لطف بزرگی میکنین اگر بازی رو تست بفرمایید و ببینید روی گوشی و یا سیستم خودتون درست عمل میکنه یا نه.
ممنونم از لطفتون...
لینک فیلم بازی در آپارات:
cyber fight 1

لینک موقت html5 بازی بر روی سایتم:
http://www.narimanstudio.ir/cyberfight1/

 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Amirhesam.KH ، MRleader.10 ، amin hosseini
#27
عالی بودش
بهترین بازی بود که دیدم
یو آیش هم عالی بود

مموری یوزیج چند هست ؟؟؟
[تصویر:  default-yellow.svg]
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: Amirhesam.KH ، nariman
#28
عالیه فقط یک جاهایی موزیک صدای خش دار پیدا می کرد... که فکر کنم به خاطر این است که موزیکاتون را در پوشه ی Music گذاشتین...
 به نام خدا
 « از گهواره تا گور دانش بجویید. »
 سخنی از پیامبر اسلام
  « بسی رنج بردم بدین سال سی            عجم زنده کردم بدین پارسی »
 فردوسی

 «دو کس رنج بیهود بردند و سعی بی فایده کردند ؛ یکی آن که اندوخت و نخورد و دیگر آن که آموخت و نکرد.»
 «علم چندان که بیشتر خوانی          چون عمل در تو نیست، نادانی

 نه محقّق بوَد نه دانشمند          چارپایی، بر او کتابی چند
 آن تهی مغز را چه علم و خبر          که بر او هیزم است یا دفتر؟»

 سعدی

کانال ما در آپارات: محمد امین 1388 1378

مسلط به جاوا اسکریپت و html5 و css3 و پایتون.
غایب
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman
#29
خیلی خیلی عالیه بود واقعا خوشم اومد . ولی به نظرم آقا امین درست میگه و اینکه اون تیر اندازی هلیکوپتر خوب کار نمیکرد و کمی هم سخت بود
کانال مطالب آرشیوی کانستراکت 2

آیدی کانال
  پاسخ


 سپاس شده توسط: amin hosseini
#30
ایول 
عالی بود خیلی حال کردم
دستمریزاد
  پاسخ


 سپاس شده توسط: nariman


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بازی جورچین خیلی ساده Hadika 4 600 1404/3/15، 04:26 عصر
آخرین ارسال: Hadika
  بازی فضاپیما در مایکت ya mahdi 0 238 1404/1/5، 09:50 صبح
آخرین ارسال: ya mahdi
  بازی runner نسخه‌ی ۴ منتشر شد. ehsanavy 0 646 1403/2/30، 10:34 صبح
آخرین ارسال: ehsanavy
  بازی تانک وار کامل شد (:--ALI--:) 0 952 1402/12/7، 03:57 عصر
آخرین ارسال: (:--ALI--:)
  بازی جواب طلایی alirezauu13 4 1,335 1402/8/17، 06:52 عصر
آخرین ارسال: hasansanaei

پرش به انجمن: