بازی خوب! (سری نکات اول+ویدئوی آموزشی+نقد بازی)
#1
سلام دوستان.

خدمت شما هستیم با یک آموزش ویژه
دوستان عزیز میدونم که خیلیاتون میخواید در آینده بازی ساز بشید و ایران رو در بازی سازی به یک قدرت تبدیل کنید.

بازی های خوب و برتر جهان نکات خاصی رو رعایت میکنند و طوری ساخته میشن که زیبا و جذاب باشن...


ما میخوایم نکات و ویژگی های بازی های خوب رو که از مصاحبه های بازی سازای بزرگ و رای اکثر گیمر ها گرفته شده بهتون نشون بدیم تا در بازی سازی موفق باشید...

با یاد و نام خدا جلسه ی اول رو شروع میکنیم...

داستان:

یک بازی خوب، داستان خوب هم دارد. تجربه ها نشان می‌دهد بازی هایی که داستانی جذاب دارند موفق تر بوده اند و محبوبیت آنها نسبت به بازی هایی که داستان ندارند بیشتر بوده است.
البته این موضوع به این معنی نیست که بازی هایی که داستان ندارند کم ارزش اند، مثلا بازی هایی مثل Clash of clans علی رغم نداشتن داستان بسیار موفق و اعتیاد آورد بوده اند.
توجه داشته باشید که داشتن داستان با این که برای روند بازی دلیل وجود داشته باشد از زمین تا آسمان فرق میکند! بعنوان مثال در یک بازی، شما برای این مبارزه میکنید که جنگ جهانی دوم رخ داده است! ولی در بازی ای مثل The last of us روند داستانی بازی زیبا و هیجان انگیز است.
درواقع وجود داستان زیبا و جذاب باعث میشود تا گیمر همیشه در پی این باشد که ادامه داستان را ببیند و با اتفاقات هیجان انگیز آن روبرو شود. حتما شما تجربه این را داشته اید که یک بازی فکری دانلود میکنید و پس از مدتی آن را پاک میکنید، چون روند آن قابل پیش بینی است و به چالش کشیده شدن ذهن و دستان شما برایتان کافی نیست!
حتی بازی سازان بزرگی مثل Electronic Arts هم این موضوع را متوجه شده اند و در بازی Fifa 17 یک بخش داستانی قرار داده اند که جذابیت بازی را دو چندان میکند. احتمالا میدانید که امسال استقبال چندانی از بازی:Call of duty: infinite warfare نشد، چرا که چند سال است که بازی در آینده رخ میدهد و داستان آن برای گیمر ها کلیشه ای به نظر میرسد. 
پس با توجه به این توضیحات، شایسته است شما هم حسابی روی داستان بازی کار کنید تا زحمت هایتان بیهوده نباشد و از کار هایتان استقبال شود.

منتظر جلسات بعدی باشید...

با تشکر...

[url=http://s8.picofile.com/file/8284725776/Story_Pixelsoft_Team.pdf.html]نسخه ی پی دی اف جلسه ی اول


گروه نرم افزاری Pixelsoft
  پاسخ


 سپاس شده توسط: hasansanaei ، Amirrrgames ، developer ، shazde ، seyed ، rezamms ، sjdafzali ، sajad888
#2
سلام دوستان
خدمت شما هستیم در جلسه ی دوم آموزش ساخت یک #بازی_خوب:
خب!!
دومین موضوعی که توی ساخت یه بازی خوب باید بهش توجه کنیم شخصیت ها هستن که تو این جلسه میخوایم در مورد اونا صحبت کنیم.
 
یکی از عوامل مهمی که در موفقیت یک بازی تاثیر زیادی دارد طراحی خوب شخصیت ها و ویژگی های آنهاست.
شخصیت در بازی چنان اهمیتی دارد که بازی سازان بزرگ حاضرند هزاران دلار خرج کنند تا از یک بازیگر مشهور برای استفاده بعنوان یک شخصیت کمک بگیرند.
توجه کنید که یک شخصیت فقط یک موجود زنده یا هوشمند نیست؛ حتی یک نقطه هم ممکن است یک شخصیت محسوب شود که نمونه های آن را در بازی های فکری زیاد دیده اید.
اما چرا شخصیت مهم است؟

1-اولا که در طول بازی گیمر همواره با شخصیت ها درگیر است و خود را جای آن میگذارد‌. اگر شخصیت جذاب نباشد، گیمر دیگر نمیخواهد خود را جای شخصیت بگذارد.

2-دوم اینکه شخصیت نمایان گر باطن بازی است. گیمر ها بر اساس تصویری که از شخصیت ها دارند بازی را قضاوت میکنند.

اگر شخصیت جذاب و قهرمان گونه باشد ، باعث هیجان گیمر میشود و خود را به خوبی با روند بازی وفق میدهد. مثلا شخصیت کریتوس در بازی God of war واقعا تجربه خوبی در اختیار گیمر ها میگذارد.
نکته مهم دیگر در شخصیت ها، تنوع آنها در بین خودی ها و حتی دشمنان است. در بعضی بازی ها که اسمشان را نمی آورم دشمنان شما آنقدر خنگ هستند که دلتان نمی آید به آنها صدمه ای بزنید!! البته این مسئله بجز شخصیت به هوش مصنوعی هم مربوط است.
تنوع شخصیتی که همراه با طراحی خوب شخصیت باشد باعث موفقیت بازی میشود که بعنوان مثال میتوان به بازی Overwatch اشاره کرد.
از شخصیت های خوب دیگر که در موفقیت بازی ها نقش زیادی داشته اند،
سالید اسنیک در متال گیر
ماریو در سوپر ماریو
ریو هایابوسا در ninja gaiden
مامور 47 در hitman
هستند.
پیشنهاد میکنیم حتما قبل از ساخت بازی چند ایده در ذهنتان ایجاد کنید، آنها را روی کاغذ پیاده کنید و سپس بهترین آنها انتخاب کنید.

[url=http://s2.picofile.com/file/8283810700/Characters_Pixelsoft_Team.pdf.html]دانلود نسخه ی پی دی اف این جلسه


موفق باشید.

با تشکر...
گروه نرم افزاری پیکسل سافت
  پاسخ


 سپاس شده توسط: seyed ، sobhan0142 ، rezamms
#3
(1395/11/8، 08:53 صبح)hunk نوشته است: طبق این جدول سومین رتبه از لحاظ فروش در بیریتانیا رو داشته 22

سلام

منظور ما از استقبال صرفا کسب مقام برتر نیست
ما نظر گیمر ها رو توی سایت ها و صفحات اجتماعی مختلف بررسی کردیم دیدیم نظرات منفی کاربرا بیشتر از نظرات مثبت بوده
دلیلش هم این بوده که داستان تو آینده رخ میده و برای گیمر ها، بازی کلیشه ای شده

برای مثال به عکس های نگاه کنید

[تصویر:  aaaaa.png]
-************************************************************
[تصویر:  aaaaa2.png]

تو عکس بالایی گفته شده، اینکه گیمر ها به این بازی اعتراض کردن بخاطر علمی تخیلی شدن بازی بوده

ما بیشتر نظرات کاربرا و گیمر ها رو بررسی میکنیم...
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#4
سلام دوستان، خیلی خوشحالیم که دوباره ی خدمت شما هستیم.
در جلسه ی سوم آموزش ساخت یک #بازی_خوب...
در دو جلسه ی قبل، در مورد داستان و شخصیت های بازی صحبت کردیم.
تو این جلسه میخوایم در مورد روند بازی بحث کنیم.(یا همون گیم پلی)
***
روند بازی یا گیم‌پلی تنها قسمتی از بازی است که تمام اختیارات آن دست گیمر است.
روند بازی شامل دنیا، فعالیت های شخصیت ها، حضور و مقابله با حریفان و سایر تحولات بازی است.
دنیای بازی بخش مهمی از روند بازی است. دنیای بازی باید بزرگ، متنوع، زیبا و هیجان انگیز باشد.
بازی هایی مثل Need for speed و horizon zero down و ghost recon ، فاینال فانتزی و مخصوصا بازی مشهور جی تی ای به داشتن دنیای بزرگ مشهور هستند.
در طراحی دنیای بازی از طراحان حرفه ای کمک می گیرند.
پی نوشت: یکی از فنون مهم در طراحی دنیا روانشناسی رنگ هست که شما میتوانید با مراجعه به کانال پیکسل سافت اطلاعاتی در این باره جمع آوری کنید.
 
 
 
نکته!!
روند بازی نباید آنقدر شلوغ و پر هیجان باشد که گیمر را گیج کند؛ و نه آنقدر ساکت و بی حال باشد که گیمر از بازی کردن زده شود‌.

نکته!!
طرز مبارزه، حرکات شخصیت ها، القای احساسات ، تناسب ژانر بازی با اتفاقات آن و همچنین سوم شخص بودن یا اول شخص بودن نقش مهمی در جذابیت روند بازی دارند.

یکی از دلایل اصلی موفقیت بازی the witcher 3، روند بازی هیجان انگیز و دنیای زیبای آن است.
ناچارا شما بازیسازان عزیز باید وقت زیادی روی روند بازی بگذارید چون تلاشی که برای ساخت بازی انجام میدهید در روند آن نمایان میشود.

موفق باشید.

دانلود نسخه ی پی دی اف جلسه ی سوم

با تشکر...
گروه نرم افزاری Pixelsoft
  پاسخ


 سپاس شده توسط: seyed
#5
(1395/11/8، 08:53 صبح)hunk نوشته است:
(1395/11/5، 07:37 عصر)mahdi_R8095 نوشته است: سلام دوستان.

خدمت شما هستیم با یک آموزش ویژه
دوستان عزیز میدونم که خیلیاتون میخواید در آینده بازی ساز بشید و ایران رو در بازی سازی به یک قدرت تبدیل کنید.

بازی های خوب و برتر جهان نکات خاصی رو رعایت میکنند و طوری ساخته میشن که زیبا و جذاب باشن...


ما میخوایم نکات و ویژگی های بازی های خوب رو که از مصاحبه های بازی سازای بزرگ و رای اکثر گیمر ها گرفته شده بهتون نشون بدیم تا در بازی سازی موفق باشید...

با یاد و نام خدا جلسه ی اول رو شروع میکنیم...

داستان:

یک بازی خوب، داستان خوب هم دارد. تجربه ها نشان می‌دهد بازی هایی که داستانی جذاب دارند موفق تر بوده اند و محبوبیت آنها نسبت به بازی هایی که داستان ندارند بیشتر بوده است.
البته این موضوع به این معنی نیست که بازی هایی که داستان ندارند کم ارزش اند، مثلا بازی هایی مثل Clash of clans علی رغم نداشتن داستان بسیار موفق و اعتیاد آورد بوده اند.
توجه داشته باشید که داشتن داستان با این که برای روند بازی دلیل وجود داشته باشد از زمین تا آسمان فرق میکند! بعنوان مثال در یک بازی، شما برای این مبارزه میکنید که جنگ جهانی دوم رخ داده است! ولی در بازی ای مثل The last of us روند داستانی بازی زیبا و هیجان انگیز است.
درواقع وجود داستان زیبا و جذاب باعث میشود تا گیمر همیشه در پی این باشد که ادامه داستان را ببیند و با اتفاقات هیجان انگیز آن روبرو شود. حتما شما تجربه این را داشته اید که یک بازی فکری دانلود میکنید و پس از مدتی آن را پاک میکنید، چون روند آن قابل پیش بینی است و به چالش کشیده شدن ذهن و دستان شما برایتان کافی نیست!
حتی بازی سازان بزرگی مثل Electronic Arts هم این موضوع را متوجه شده اند و در بازی Fifa 17 یک بخش داستانی قرار داده اند که جذابیت بازی را دو چندان میکند. احتمالا میدانید که امسال استقبال چندانی از بازی:Call of duty: infinite warfare نشد، چرا که چند سال است که بازی در آینده رخ میدهد و داستان آن برای گیمر ها کلیشه ای به نظر میرسد. 
پس با توجه به این توضیحات، شایسته است شما هم حسابی روی داستان بازی کار کنید تا زحمت هایتان بیهوده نباشد و از کار هایتان استقبال شود.

منتظر جلسات بعدی باشید...

با تشکر...

گروه نرم افزاری Pixelsoft
شما چطوری میگید از cod infinite warfare استقبال نشده 22

[تصویر:  photo_2017_01_27_07_50_36.jpg]

طبق این جدول سومین رتبه از لحاظ فروش در بیریتانیا رو داشته 22
سلام فروش اصلا مهم نیست چون شرکتهایی مثل ea یا activision به قدری بودجه برای تبلیغ بازیشون میزارن ( گاها چند برابر بودجه تولید ) که فروش موفقیت آمیز بازی تضمین شده است !
شما باید ببینی نظرات بازیکن ها چطور بوده. اوضاع به قدری وخیمه که شما بری ویدیوی معرفی گیم پلی بازی رو در یوتیوب ببینی، تعداد دیسلایک هایی که ویدیو خورده چند ده برابر تعداد لایک هاست !
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mahdi_R8095 ، danials008
#6
(1395/11/10، 09:25 عصر)hunk نوشته است: بازی کال اف دیوتی به نظر دوستانم که اکثرشون گیمر حرفه ای هستند بازی بدی نیست و الارقم این که به اینده سفر کرده خیلی خوب تونسته با یه داستان خوب بازی و جمع و جور کنه من از خیلی از دوستانم پرس و جو کردم گفتند که سه بازی بتلفیلد واچ داگز و کال آو دیوتی بسیار زیبا هستند


والا نمیدونم دیگه این نظر شما و دوستانتون هستش

ما نظرات کاربران در صفحات اجتماعی مختلف و همینطور سایت های گیمینگ و همچنین مقاله های گیمینگ رو بررسی کردیم و این پست رو گذاشتیم

با تشکر...
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#7
چرا Call of Duty Infinite Warfare جزو بهترین بازی های سال 2016 نیست؟


همیشه اعتقاد داشتم حیفه که با کامپیوتر بازی کرد ولی آخرش به بازی ساختن علاقه مند شدم...
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mahdi_R8095
#8
سلام دوستان، خیلی خوشحالیم که این بار هم در خدمت تون هستیم در آموزش اصول ساخت یک #بازی_خوب

تو این جلسه میخوایم باهاتون در مورد عنصر صدا توی بازی صحبت کنیم.
خب...
یکی از مهمترین بخش های یک بازی خوب صدا گذاری آن است. صدای بازی به گیمر احساسات و وضعیت بازی را منتقل میکند.

*موسیقی متن روی گیمر تاثیر میگذارد و او را جذب بازی میکند. در انتخاب موسیقی متن و تناسب آن با فضای بازی دقت کنید چون اگر تناسب وجود نداشته باشد، طرف گیج میشود و روی بازی کردن او تاثیر میگذارد!

*موسیقی منو و موزیکی که در رابط کاربری بازی پخش میشود هم مهم است. منوی بازی باید آنقدر جذاب باشد که گیمر دلش نخواهد وارد بازی شود و حسابی در منو چرخ بزند. مثلا منوی بازی overwatch هم از نظر ظاهری جذاب است و هم موسیقی جذاب و گوشنوازی دارد‌.

*در بحث صدای شخصیت ها خوب دقت کنید تا بازی شما هر چه بیشتر هیجان انگیز و جذاب باشد‌. یک مثال آشنا برای همه ما صدای دکتر اگمن در سونیک است که واقعا حس شرارت یک دانشمند دیوانه را به ما منتقل میکند. دوبلور های حرفه ای پول درشتی میخواهند ولی گاهی اوقات به موفقیت بازی می ارزد!

*صداهای محیط بازی هم بسیار مهم هستند. مثلا در بازی جنگی صدای توپ و تفنگ، در بازی معمایی صداهای مرموز و در بازی ترسناک هم موسیقی دلهره آور و ترسناک وجود دارد. این موضوع یکی از ویژگی های مهم محیط بازیست که در جلسه قبل در موردش صحبت میکردیم. در بازی battlefield 1 صداهای محیط شما را به جنگ جهانی اول میبرد و یکی از نقاط قوت بازی همین است.
 
خیلی ممنون که تو جلسه ی چهارم همراه ما بودید، منتظر آموزش های بعدی ما باشید.
با تشکر...

نسخه ی پی دی اف جلسه ی چهارم


تیم پیکسل سافت
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9

سلام دوستان، خیلی خوشحالیم که تونستیم در طول چهار جلسه نکاتی رو در مورد ساخت یک بازی خوب رو در خدمت تون بزاریم.


امیدواریم که از این چهار جلسه راضی باشین.

شما میتونید نسخه ی پی دی اف این چهار جلسه رو به صورت یک جا از لینک زیر دانلود کنید.

[url=http://s9.picofile.com/file/8284726750/Good_game_Pixelsoft_Team.rar.html]لینک دانلود


از این به بعد هم نکاتی کوتاه هر چند وقت یکبار توی این تاپیک میزارم تا شما دوستان عزیز بتوانید از این نکات استفاده کنید.



با تشکر...
تیم پیکسل سافت
  پاسخ


 سپاس شده توسط: sobhan0142
#10
سلام دوستان
با یه قسمت دیگه از آموزش اصول ساخت #بازی_خوب در خدمت تون هستیم.

تو این بخش از آموزش میخوایم سری اول نکات ساخت بازی خوب رو بهتون ارائه بدیم تا از اونا استفاده کنید.
در ادامه هم لینک دانلود ویدئوی مصاحبه با سازنده ی بازی سوپرماریو و روند ساخت این بازی رو براتون میزارم.
و در نهایت هم نقد یه بازی معروف از سازندگان بازی لیمبو، یعنی بازی Inside رو براتون قرار میدم.

امیدوارم که براتون مفید باشه...
-------------------------------------------------------
سری نکات اول:

1-اگر نگوییم مهم ترین، این یکی مهم ترین نکات در ساخت یک بازی خوب است.
همیشه سعی کنید طوری بازی را بسازید که گویی فردا فقط خودتان آن را بازی خواهید کرد. نه فروش و نه مشتری برایتان مهم نباشد، اگر بازیتان خوب باشد اینها خودشان جور میشوند...

2-از مشورت دیگران کمک بگیرید

اگر از نظرات دیگران بهره نگیری و تک روی کنید، هیچ تصویری از سلیقه گیمر ها و منتقدان نخواهید داشت و پروژه تان با شکست مواجه خواهد شد.
همیشه یادتان باشد نظرات دیگران باعث بهتر شدن شما میشود.

3-باید از همین الان بدانید ساخت یک بازی زیبا و خوب که گیمر های جهان را جذب کند؛ مطمئنا هزینه خواهد داشت و تخمین زده میشود این کار ۱۵۰ ملیون تومان خرج دارد! 

اما نگران نباشید، شما با جمع کردن پول از طریق ساخت بازی موبایلی حداکثر تا یک یا دو سال این مبلغ را جمع آوری میکنید.
البته میتوان با صرفه جویی و نوآوری، این مقدار را کاهش داد.

دانلود نسخه ی پی دی اف سری اول نکات
-------------------------------------------------------
ویدئوی آموزشی: مصاحبه با سازنده ی بازی سوپرماریو

این هم یک مصاحبه با شیگرو میاموتو ، خالق بازی معروف سوپر ماریو که نشونمون میده این آقا چطور بازی طراحی میکنه امیدوارم مفید باشه

لینک دانلود ویدئوی مصاحبه با سازنده ی سوپرماریو
-------------------------------------------------------
نقد بازی: Inside

اولین قسمت نقد بازی، توی این قسمت میخوایم نقد بازی جدید استودیو Playdead یعنی بازی Inside رو براتون بزاریم.
امیدوارم لذت ببرید.

نام بازی: Inside

نام سازنده: Playdead

پلتفرم: PC, XBox one

تریلر بازی: لینک


منبع مقاله: گیمفا


نویسنده ی مقاله: ابراهیم ثمرصفا


جمع آوری مطالب: گروه پیکسل سافت

دانلود مقاله

***


امیدوارم از این پست آموزشی براتون مفید باشه

با تشکر

  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تایپیک گفتگوی آزاد shazde 658 261,466 1401/11/25، 09:49 عصر
آخرین ارسال: LALI.ARB
  سوال : استیم hasansanaei 1 1,730 1400/7/24، 11:18 صبح
آخرین ارسال: mostafanastary
  زبان برنامه نویسی M.Y 16 8,584 1400/6/19، 03:25 عصر
آخرین ارسال: Prince
  طرح صیانت مجلس شورای اسلامی M.Y 9 4,346 1400/5/26، 02:11 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  جشنواره بازی های هایپر کژوال Kwalee amin COD 2 3,436 1400/4/18، 07:14 عصر
آخرین ارسال: محمد40

پرش به انجمن: