راهکارهایی برای فروش موفق بازی
#1
خوب خوب خوب 

با کلی زحمت و وقت بازی میسازی و تهش 100 تا فروش میکنه و احساس بد وقت و انرژی طلف شدن میده به توسعه دهنده و بیخیال بازی سازی میشن و یا تا میبینن یه بازی داره فروش میره کافه بازار پر میشه از بازی های مشابه بدون خلاقیت و... 

امروز این تایپیک رو شروع کردم تا با هم راجع به بخش بازاریابی و فروش بازی قبل از شروع پروژه تا شروع توسعه و ... صحبت کنیم 
خوشحال میشم تجربیات دوستان هم باشه تا همه استفاده کنن و خودم هم سعی میکنم تجربیاتی که داشتم رو بنویسم 

البته من بازی نویس نیستم ولی به نظرم مطالعاتی که توی بخش بازاریابی و فروش داشتم به درد دوستان بخوره 

چون بیشتر بچه ها با کد و گرافیک دست و پنجه نرم میکنن کمتر راجع به موضوع مارکتینگ مطالعه دارن برای همین خلاصه و کاربردی اشاره هایی میکنم شاید برای بقیه مفید باشه 


اگر میخواهید ثروتمند شوید باید کسب و کاری داشته باشید که وقتی خواب هستید هم برایتان درآمد داشته باشد
-وارن بافت (دومین ثروتمند دنیا)


یکی از بی نظیر ترین کسب و کارهایی که جدیدن به وجود اومدن کسب و کارهایی هستن که وقتی شما خواب هستین هم برای شما درآمد ایجاد میکنن و ساخت بازی هم یکی از این مدل کسب و کارهاست شما میتونید توی مسافرت باشید و یا خواب باشید ولی با فروش بازیتون توی مارکتهای مختلف کسب درآمد کنید 

دلیل اینکه دارم این متن رو مینویسم اینه که منم دقیقا همچین شغلی دارم و اکثر روزهای زندگیم رو یا خواب بودم یا مسافرت بودم و یا کنار دوستان و خانوادم میگذرونم و توی همین موقع که دارم از زندگی لذت میبرم کسب و کارم داره برام پول میسازه و یکی از دلایلی که توی این فرومم هم اینه که میخوام یکی دیگه از کسب و کارهام رو راه بندازم ولی خوب دیدم که بهتره یه مقدار محتوا هم تولید کنم تا کمکی به بقیه دوستانم هم کرده باشم 

ولی اگه انقدر خوبه چرا هر کسی پول خوبی در نمیآره؟
سوالی که همین الان ممکنه تو ذهنتون بگذره اینه که اگه بازی سازی انقدر خوبه پس چرا اکثرا پول خوبی از این بازار در نمیآرن؟ 
فکر کنم جوابش رو خودتون بهتر بدونید و توی پست های بعدی مفصل راجع بهش بحث میکنیم 
و هدف اصلی تایپیک هم همینه که به نقاط ضعف بپردازه 
و به نظرم اگه نکاتی که توی ادامه پست ها گفته میشه رو دنبال کنید شما هم میتونید بازی هاتون رو با تعداد بالا بفروشید و از سبک زندگی جدیدتون لذت ببرید

سعی میکنم هر یکشنبه و هر چهار شنبه یک پست توی این تایپیک بنویسم براتون 
مرسی که وقت گذاشتین و مقدممه رو خوندین
telegram id : @sae3dr
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mahdi_R8095 ، mostafanastary
#2
سلام. ممنون بابت ایجاد این موضوع، شما خودتون شروع کنین تا دوستان همراهی کنن. 1
  پاسخ


 سپاس شده توسط: sae3dr ، mahdi_R8095
#3
من که تا حالا هیچ محصولی تولید نکردم ولی نظرتونو راجب کتابایی که دیجی کالا مگ ترجمه می کنه جلب میکنم که خیلی پر محتوا و عالین. لینکاشونم همین پایین میزارم:
کتاب امپراطوری اپ
کتاب زندگی نامه ایلان ماسک
کتاب عرضه
کتاب اول و سوم درباره کسب و کار اینترنتی هستن و خوندنشون خیلی مفیده ولی کتاب دومم خیلی خوبه چون من از ایلان ماسک خیلی خوشم میاد .
همیشه اعتقاد داشتم حیفه که با کامپیوتر بازی کرد ولی آخرش به بازی ساختن علاقه مند شدم...
  پاسخ


 سپاس شده توسط: sae3dr ، mahdi_R8095 ، mostafanastary
#4
(1395/10/19، 02:24 عصر)mahdi797979 نوشته است: من که تا حالا هیچ محصولی تولید نکردم ولی نظرتونو راجب کتابایی که دیجی کالا مگ ترجمه می کنه جلب میکنم که خیلی پر محتوا و عالین. لینکاشونم همین پایین میزارم:
کتاب امپراطوری اپ
کتاب زندگی نامه ایلان ماسک
کتاب عرضه
کتاب اول و سوم درباره کسب و کار اینترنتی هستن و خوندنشون خیلی مفیده ولی کتاب دومم خیلی خوبه چون من از ایلان ماسک خیلی خوشم میاد .


مرسی مهدی... چه پیشنهادای خوبی دادی من بیشتر تلاشم اینه که بیاییم و تبادل اطلاعات کنیم و از تجربه هم استفاده کنیم و خوندن کتابم عالیه حتی میتونیم بگیم مثلا فلان جای کتاب رو توی فلان بازیم استفاده کردم و نتیجه داده یا مثلا این نکته کتاب به درد بازار ایران نمیخوره 
تجربه دوستانی که راه رو رفتن خیلی به بقیه کمک میکنه 
telegram id : @sae3dr
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#5
سلام ایده خوبی برای بحث کردن . اما من باز هم میگم از این جمله استفاده نکنید << بازی ک با کلی زحمت و وقت ساخته میشه یا از قبیل این حرفا ک قبلا هم دوستان زدن >> . حداقلش تو مارکتهای ایرانی اینطور نیست . من ب شخصه تاحالا بازی ای ندیدم که اونی ک حقش بوده رو نگیره و بنظر من خیلی هم بازی هایی ک الان توی مارکت های ایرانی پخش میشن مورد توجه قرار میگیرن . تازه شاید بیش از حد !! اگرم یکی خیلی وقت گزاشته یا زحمت کشیده صد در صد وقت و زحمتی ک کشیده رو در راه درست مصرف نکرده . نظر شخصی بنده این هست و از کسایی هم ک مخالف هستن دوست دارم یک مثال برای من بزنن که طرف زحمت کشیده و وقت گزاشته و بازی خوبی ساخته اما دبده نشده . خداروشکر صنعت بازی ایران هم داره روز ب روز پیشرفت میکنه و با وجود این همه جشنواره و مسابقات مختلفی ک در حوضه ی بازی سازی داره برگزار میشه این حرف ک یک بازی سناخته نشده واقعا خنده داره . و در رابطه با حرف دومتون ک مردم تا میبینن یک بازی موفق بوده و سریع میرن سمت اون سبک هم باید ی مثال برات بزنم ( فلان سال اگه یک بازیکن فوتبال توپ طلا رو گرفت و موفق شد بقیه چون اون توپ طلارو اونسال گرفته باید از فوتبال خدافظی کنن !!!!! خب اینم واقعا مسخرست و  اتفاقا باید ما فوتبالمون رو بازی کنیم اما با تلاش بیشتر . حالا هم ب نظر شما چون (مثال میزنم ) کلش موفق شد دیگه کسی نباید بره سراغ اون سبک ؟ ب نظر من همین معروفیت اون بازی یک تبلیغی میشه برای بازی شما > کلش اومد نگاه مردمو نسبت ب بازی های استراتژی مثبت کرد بعدش بقیه اومدن و استفاده کردن و بیشتریاشونم بیش از حد تلاششون درامد داشتن . 

حالا ب احتمال زیاد حرف شما هم درباره 41148 هست که بقیه رفتن و دارن مثل اونو میسازن .خب اول اینکه باید بگم ممن ب عنوان یک گیمیر بعد از این بازی ب بازی های ماجراجویی علاقه شدیدی پیدا کردم <این شد همون تبلیغ رایگان واسه بازی هایی در اون سبک > و تمام بازی های ماجراجویی ک میاد اگه کیفیتشون خوب باشه تمام قسمت هاشونو اگه هم بد باشه حداقل قسمت یکشونو بازی کردم و میکنم .

حالا بازم میگم نظر شخصی بنده اینه ما اتفاقا باید بریم سراغ سبک هایی ک توشون بازی های قابل رقابت هستن و یک غول داره توشون سلطه گری میکنه <البته اینو هم بگم بدون تجربه رفتن سراغ این کار مساویه شکسته = چیزی ک الان زیاد میبینیم طرف بدون هیچ پیش زمینه قبلی میره و بازی منتشر میکنه > و مشکل اصلی خیلی از ماهاهم اینه ک نمیدونم چطور بهترین نتیجه رو از وقتی ک میزاریم بگیریم .  ( اینم بکم جاش اینا نیست ولی بهتره تا یادم نرفته بگم : دوستان خیلی از شماها فک میکنید ک امثال بازی تاپ یا برتر بهترینن و نهایت یک بازی همون و اشتباه شما همینجاست ) البته یوقت فک نکنید ک سبک هایی دیگه باقاله هستن و اینا . !! نه سمت اوناهم برید اما موفقیت بیشتر سمت جایی ک مردم دارن نگاه میکنن!! باید همیشه بین بهترین ها بهترین شد وگرنه خب بین ب عنوان مثال بچه ها اول شدن ک کاری نداره !! تنها کاری ک باید بکنیم ایده دقت خلاقیت و صبر هستش و بس . به لطف جشنواره ها و مارکت ها دیگه تبلیغاتم زیاد تاثیری نداره . یکم شلخته پلخته شد متن شما ب بزرگی خودتون ببخشید و در اخر میگم همیشه واسه حرفاتون دلیل داشته باشید و قبل هر سخن اونو بسنجید . امیدوارم همه بتونن ی روزی غول بازی سازی شن و بازم تاکید میکنم بهتره بجای این موضوع مینوشتی چطور  بهترین نتیجه رو از وقت و زمانی ک میزاریم بگیریم . این همه قابل درک تره و هم با معنی تر (البته نظر شما هم کاملا قابل  احترامه و جسارت منو ببخشید که دارم اینو میگم ) 

روز خوش موفق باشید

اینا همش نظرات شخصیه منه پس ممکنه توشون ایراد هم باشه

اها راستی اینو یادم رفت بگم . بهترین شغل اونیه ک حتی موقع تفرریح و خواب هم برای شما چول داشته باشه !!!! بعدش بازی سازی هم جو اون شغل ها حساب میکنی . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


البته من ب شخصه چیزی نیستم در بازی سازی اما اینو تا اینجا حداقلش یاد گرفتم که داخل بازی سازی ی همچین قانونی نیست . نه خواب هست توش نه تفریح . اگه ایطو باشه ک 3 سالی ی بازیه خوبم در نمیاد . البته شاید منظور شما اون وقتیه ک بازی کامل شده و گزاشته شده تو مارکت ؟ درسته ؟

خب بازم بگم ک اینطور نیست . باگ یک چیزی ک امکان نداره یک بازی اونو نداشته باشه . حالا موقع انتشار بازی کار اصلی بازی سازا شروع میشه . 24 ساعت پشت میز نظراتو میخونن ، چک میکنن و در صورت نیاز بازم بازی رو دیباگ میکنن و همینطور ادامه داره تا ی در امدی داشته باشن که اگه بازم بازی سازی رو ادامه ندن فرت میشن . <دلیلشم ک همه میدونن . نبود یک قانون درست و حسابی و مکان های رایگان که ریشه بازی سازی رو از جا کندن > .
حالا من نمیدونم این حرف وارن بولف بود ک بازی سازی میکرد یا حرف خود شما ولی باز هم میگم سخت جملتون اشتباهه .
ی تاکید دیگه (اول تحقیق بعد سخن ) . 

موفق و پیروز باشید .
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mahdi797979 ، mostafanastary
#6
اینطوری که شما میگین سازنده کلشم برای موفقیتش باید میرفت با غول هایی مثل متال گیر و آنچارتد رقابت میکرد و بازی شوتر می شاخت نه اینکه بیاد بازی استراتژی اونم برای گوشی بسازه که هیچ غولی اونزمان توش نبود
همیشه اعتقاد داشتم حیفه که با کامپیوتر بازی کرد ولی آخرش به بازی ساختن علاقه مند شدم...
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mostafanastary
#7
(1395/10/19، 02:59 عصر)danials008 نوشته است: سلام ایده خوبی برای بحث کردن . اما من باز هم میگم از این جمله استفاده نکنید << بازی ک با کلی زحمت و وقت ساخته میشه یا از قبیل این حرفا ک قبلا هم دوستان زدن >> . حداقلش تو مارکتهای ایرانی اینطور نیست . من ب شخصه تاحالا بازی ای ندیدم که اونی ک حقش بوده رو نگیره و بنظر من خیلی هم بازی هایی ک الان توی مارکت های ایرانی پخش میشن مورد توجه قرار میگیرن . تازه شاید بیش از حد !! اگرم یکی خیلی وقت گزاشته یا زحمت کشیده صد در صد وقت و زحمتی ک کشیده رو در راه درست مصرف نکرده . نظر شخصی بنده این هست و از کسایی هم ک مخالف هستن دوست دارم یک مثال برای من بزنن که طرف زحمت کشیده و وقت گزاشته و بازی خوبی ساخته اما دبده نشده . خداروشکر صنعت بازی ایران هم داره روز ب روز پیشرفت میکنه و با وجود این همه جشنواره و مسابقات مختلفی ک در حوضه ی بازی سازی داره برگزار میشه این حرف ک یک بازی سناخته نشده واقعا خنده داره . و در رابطه با حرف دومتون ک مردم تا میبینن یک بازی موفق بوده و سریع میرن سمت اون سبک هم باید ی مثال برات بزنم ( فلان سال اگه یک بازیکن فوتبال توپ طلا رو گرفت و موفق شد بقیه چون اون توپ طلارو اونسال گرفته باید از فوتبال خدافظی کنن !!!!! خب اینم واقعا مسخرست و  اتفاقا باید ما فوتبالمون رو بازی کنیم اما با تلاش بیشتر . حالا هم ب نظر شما چون (مثال میزنم ) کلش موفق شد دیگه کسی نباید بره سراغ اون سبک ؟ ب نظر من همین معروفیت اون بازی یک تبلیغی میشه برای بازی شما > کلش اومد نگاه مردمو نسبت ب بازی های استراتژی مثبت کرد بعدش بقیه اومدن و استفاده کردن و بیشتریاشونم بیش از حد تلاششون درامد داشتن . 

حالا ب احتمال زیاد حرف شما هم درباره 41148 هست که بقیه رفتن و دارن مثل اونو میسازن .خب اول اینکه باید بگم ممن ب عنوان یک گیمیر بعد از این بازی ب بازی های ماجراجویی علاقه شدیدی پیدا کردم <این شد همون تبلیغ رایگان واسه بازی هایی در اون سبک > و تمام بازی های ماجراجویی ک میاد اگه کیفیتشون خوب باشه تمام قسمت هاشونو اگه هم بد باشه حداقل قسمت یکشونو بازی کردم و میکنم .

حالا بازم میگم نظر شخصی بنده اینه ما اتفاقا باید بریم سراغ سبک هایی ک توشون بازی های قابل رقابت هستن و یک غول داره توشون سلطه گری میکنه <البته اینو هم بگم بدون تجربه رفتن سراغ این کار مساویه شکسته = چیزی ک الان زیاد میبینیم طرف بدون هیچ پیش زمینه قبلی میره و بازی منتشر میکنه > و مشکل اصلی خیلی از ماهاهم اینه ک نمیدونم چطور بهترین نتیجه رو از وقتی ک میزاریم بگیریم .  ( اینم بکم جاش اینا نیست ولی بهتره تا یادم نرفته بگم : دوستان خیلی از شماها فک میکنید ک امثال بازی تاپ یا برتر بهترینن و نهایت یک بازی همون و اشتباه شما همینجاست ) البته یوقت فک نکنید ک سبک هایی دیگه باقاله هستن و اینا . !! نه سمت اوناهم برید اما موفقیت بیشتر سمت جایی ک مردم دارن نگاه میکنن!! باید همیشه بین بهترین ها بهترین شد وگرنه خب بین ب عنوان مثال بچه ها اول شدن ک کاری نداره !! تنها کاری ک باید بکنیم ایده دقت خلاقیت و صبر هستش و بس . به لطف جشنواره ها و مارکت ها دیگه تبلیغاتم زیاد تاثیری نداره . یکم شلخته پلخته شد متن شما ب بزرگی خودتون ببخشید و در اخر میگم همیشه واسه حرفاتون دلیل داشته باشید و قبل هر سخن اونو بسنجید . امیدوارم همه بتونن ی روزی غول بازی سازی شن و بازم تاکید میکنم بهتره بجای این موضوع مینوشتی چطور  بهترین نتیجه رو از وقت و زمانی ک میزاریم بگیریم . این همه قابل درک تره و هم با معنی تر (البته نظر شما هم کاملا قابل  احترامه و جسارت منو ببخشید که دارم اینو میگم ) 

روز خوش موفق باشید

اینا همش نظرات شخصیه منه پس ممکنه توشون ایراد هم باشه

اها راستی اینو یادم رفت بگم . بهترین شغل اونیه ک حتی موقع تفرریح و خواب هم برای شما چول داشته باشه !!!! بعدش بازی سازی هم جو اون شغل ها حساب میکنی . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


البته من ب شخصه چیزی نیستم در بازی سازی اما اینو تا اینجا حداقلش یاد گرفتم که داخل بازی سازی ی همچین قانونی نیست . نه خواب هست توش نه تفریح . اگه ایطو باشه ک 3 سالی ی بازیه خوبم در نمیاد . البته شاید منظور شما اون وقتیه ک بازی کامل شده و گزاشته شده تو مارکت ؟ درسته ؟

خب بازم بگم ک اینطور نیست . باگ یک چیزی ک امکان نداره یک بازی اونو نداشته باشه . حالا موقع انتشار بازی کار اصلی بازی سازا شروع میشه . 24 ساعت پشت میز نظراتو میخونن ، چک میکنن و در صورت نیاز بازم بازی رو دیباگ میکنن و همینطور ادامه داره تا ی در امدی داشته باشن که اگه بازم بازی سازی رو ادامه ندن فرت میشن . <دلیلشم ک همه میدونن . نبود یک قانون درست و حسابی و مکان های رایگان که ریشه بازی سازی رو از جا کندن > .
حالا من نمیدونم این حرف وارن بولف بود ک بازی سازی میکرد یا حرف خود شما ولی باز هم میگم سخت جملتون اشتباهه .
ی تاکید دیگه (اول تحقیق بعد سخن ) . 

موفق و پیروز باشید .

این خیلی خوبه که بحث شروع شد 
اول باید خدمتتون عرض کنم که بحث من در مورد مارکتینگ هست نه مباحث فنی 
بحث ها حول این محور میچرخن :
ایده یابی
بازار درست
نحوه فروش 
نحوه نوشتن متن تبلیغاتی
پیدا کردن بازار هدف
نظر سنجی از بازار هدف
پیدا کردن نیاز درست
شناخت بازار هدف 
و کلی مسئله دیگه که حالا کم کم به همشون میرسیم

راجع به کپی کاری ایده هم بگم حرف شما کاملا درسته و اگه فکر میکنید میتونید یک ایده رو بهتر اجرا کنید و مزیت رقابتی داره ایدتون خیلیم خوبه که سریعتر اقدام کنید مثال خودتون 41148 اگه احساس میکنید هر مزیت بهتری میشه به بازی اضافه کرد خیلیم خوبه اصلا پیشرفت هر چیزی به همین شکله شما ماشین های اولیه رو با ماشین های الان مقایسه کن همشون ماشینن ولی سال به سال بهتر شدن و پیشرفت کردت تا شدن این

حالا در موردش مفصل بحث میکنیم

در مورد خواب بودن و پول در آوردن هم بحثم این نیست که همش خواب باشیم یا ... مثلا ساخت یه بازی چقدر زمان بره؟ اگه دو نفر باشیم که یکی گرافیک رو کار کنه و یکی هم کد نویسی کنه مثلا سه ماه با روزی 3 ساعت کار اوکی تا اینجا که پولی در نیاوردین بعد از گذاشتن توی مارکت بازار تازه پول در میاد همون مثال 411148 رو توی ماه اول درآمدش رو مشاهده کنید این درآمد وقتی بوده که صاحب اثر احتمالا خواب بوده 

البته آدمهای باهوش زیادی رو میشناسم که حتی نه گرافیک میدونن و نه کد نویسی و با کمک گرفتن از بقیه درآمد زیادی دارن 
نمونش همین نویسنده کتاب امپراطوری اپ که مهدی جان معرفی کرد

- اگه میخوای یک کشتی بسازی لازم نیست طبل برداری و همه رو خبر کنی و بهشون بگی چیکار کنن،فقط کافیه باهاشون از زیباییای دریا حرف بزنی و مشتاقشون کنی اونوقت خودشون کشتی رو میسازن
-نویسنده کتاب شازده کوچولو
telegram id : @sae3dr
  پاسخ


 سپاس شده توسط: mahdi_R8095
#8
(1395/10/19، 03:08 عصر)mahdi797979 نوشته است: اینطوری که شما میگین سازنده کلشم برای موفقیتش باید میرفت با غول هایی مثل متال گیر و آنچارتد رقابت میکرد و بازی شوتر می شاخت نه اینکه بیاد بازی استراتژی اونم برای گوشی بسازه که هیچ غولی اونزمان توش نبود

اول اینکه متن من رو بصورت کامل بخونید . من نگفتم حتما باید برید با غول ها . دوم اینکه سبک هایی دیگه ای هم گفتم برید . سوم اینکه بازی هایی در این رده بودن قبل کلش بودن و هستن و هنوزم هستن اما چون جدیدا گوشی خیلی همه گیر شده کلش امده رو دور و البته بگم ک کلش میتونه بهتر از اون بازی ها باشه <جنگ های صلیبی . ژنرال و .. > خب چرا نرفتن سراغ بازی های سبک شوتر و اینا ؟ جوابش علاقه هست و بس . شما علاقه به ماشینی داری برو ببین کدوم بازی ماشینی غوله بزن شاخشو بشکون اگه شناخته نشدی و درامد نداشتی بیا هرچی خواستی به ما بگو . بعضی از شما میخوان کمترین کار و اسون ترین کار رو بکنن و بهترین در امد هم داشته باشن . خب اینطور نمیشه ک . خلاصه مطلبم ک بگم
دلیل شکست یک فرد خودشه همونطور ک ادم های موفق با تلاششون موفق شدن .
 موفق باشید .
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:
#9
فکر نکنم جوابش علاقه باشه چون قبل از ساخت کلش بازی شوتر و مدیریتی ساخته بودن اما چون نتیجه نگرفته بودن ازشون کلشو با تم استراتژی ساختن تازه درباره نظرتون درباره بازی های استراتژی باید بگم مثلا من بعد از ترک کلش بین پنج شیش تا بازی گیر کرد بودم که کدومشونو بازی کنم و این یه جور رقابت بین اونا بود ولی هیچ وقت فکر نکردم که برم جنگ های صلیبی بازی کنم یا کلش چون اصلا پلاتفورم هاشون متفاوته و قابل قیاس نیستن و میشه گفت کلش اولین بازی استراتژی برای موبایل بود که ارزش بازی داشت
همیشه اعتقاد داشتم حیفه که با کامپیوتر بازی کرد ولی آخرش به بازی ساختن علاقه مند شدم...
  پاسخ


 سپاس شده توسط: sae3dr ، mostafanastary
#10
(1395/10/19، 03:27 عصر)sae3dr نوشته است:
(1395/10/19، 02:59 عصر)danials008 نوشته است: سلام ایده خوبی برای بحث کردن . اما من باز هم میگم از این جمله استفاده نکنید << بازی ک با کلی زحمت و وقت ساخته میشه یا از قبیل این حرفا ک قبلا هم دوستان زدن >> . حداقلش تو مارکتهای ایرانی اینطور نیست . من ب شخصه تاحالا بازی ای ندیدم که اونی ک حقش بوده رو نگیره و بنظر من خیلی هم بازی هایی ک الان توی مارکت های ایرانی پخش میشن مورد توجه قرار میگیرن . تازه شاید بیش از حد !! اگرم یکی خیلی وقت گزاشته یا زحمت کشیده صد در صد وقت و زحمتی ک کشیده رو در راه درست مصرف نکرده . نظر شخصی بنده این هست و از کسایی هم ک مخالف هستن دوست دارم یک مثال برای من بزنن که طرف زحمت کشیده و وقت گزاشته و بازی خوبی ساخته اما دبده نشده . خداروشکر صنعت بازی ایران هم داره روز ب روز پیشرفت میکنه و با وجود این همه جشنواره و مسابقات مختلفی ک در حوضه ی بازی سازی داره برگزار میشه این حرف ک یک بازی سناخته نشده واقعا خنده داره . و در رابطه با حرف دومتون ک مردم تا میبینن یک بازی موفق بوده و سریع میرن سمت اون سبک هم باید ی مثال برات بزنم ( فلان سال اگه یک بازیکن فوتبال توپ طلا رو گرفت و موفق شد بقیه چون اون توپ طلارو اونسال گرفته باید از فوتبال خدافظی کنن !!!!! خب اینم واقعا مسخرست و  اتفاقا باید ما فوتبالمون رو بازی کنیم اما با تلاش بیشتر . حالا هم ب نظر شما چون (مثال میزنم ) کلش موفق شد دیگه کسی نباید بره سراغ اون سبک ؟ ب نظر من همین معروفیت اون بازی یک تبلیغی میشه برای بازی شما > کلش اومد نگاه مردمو نسبت ب بازی های استراتژی مثبت کرد بعدش بقیه اومدن و استفاده کردن و بیشتریاشونم بیش از حد تلاششون درامد داشتن . 

حالا ب احتمال زیاد حرف شما هم درباره 41148 هست که بقیه رفتن و دارن مثل اونو میسازن .خب اول اینکه باید بگم ممن ب عنوان یک گیمیر بعد از این بازی ب بازی های ماجراجویی علاقه شدیدی پیدا کردم <این شد همون تبلیغ رایگان واسه بازی هایی در اون سبک > و تمام بازی های ماجراجویی ک میاد اگه کیفیتشون خوب باشه تمام قسمت هاشونو اگه هم بد باشه حداقل قسمت یکشونو بازی کردم و میکنم .

حالا بازم میگم نظر شخصی بنده اینه ما اتفاقا باید بریم سراغ سبک هایی ک توشون بازی های قابل رقابت هستن و یک غول داره توشون سلطه گری میکنه <البته اینو هم بگم بدون تجربه رفتن سراغ این کار مساویه شکسته = چیزی ک الان زیاد میبینیم طرف بدون هیچ پیش زمینه قبلی میره و بازی منتشر میکنه > و مشکل اصلی خیلی از ماهاهم اینه ک نمیدونم چطور بهترین نتیجه رو از وقتی ک میزاریم بگیریم .  ( اینم بکم جاش اینا نیست ولی بهتره تا یادم نرفته بگم : دوستان خیلی از شماها فک میکنید ک امثال بازی تاپ یا برتر بهترینن و نهایت یک بازی همون و اشتباه شما همینجاست ) البته یوقت فک نکنید ک سبک هایی دیگه باقاله هستن و اینا . !! نه سمت اوناهم برید اما موفقیت بیشتر سمت جایی ک مردم دارن نگاه میکنن!! باید همیشه بین بهترین ها بهترین شد وگرنه خب بین ب عنوان مثال بچه ها اول شدن ک کاری نداره !! تنها کاری ک باید بکنیم ایده دقت خلاقیت و صبر هستش و بس . به لطف جشنواره ها و مارکت ها دیگه تبلیغاتم زیاد تاثیری نداره . یکم شلخته پلخته شد متن شما ب بزرگی خودتون ببخشید و در اخر میگم همیشه واسه حرفاتون دلیل داشته باشید و قبل هر سخن اونو بسنجید . امیدوارم همه بتونن ی روزی غول بازی سازی شن و بازم تاکید میکنم بهتره بجای این موضوع مینوشتی چطور  بهترین نتیجه رو از وقت و زمانی ک میزاریم بگیریم . این همه قابل درک تره و هم با معنی تر (البته نظر شما هم کاملا قابل  احترامه و جسارت منو ببخشید که دارم اینو میگم ) 

روز خوش موفق باشید

اینا همش نظرات شخصیه منه پس ممکنه توشون ایراد هم باشه

اها راستی اینو یادم رفت بگم . بهترین شغل اونیه ک حتی موقع تفرریح و خواب هم برای شما چول داشته باشه !!!! بعدش بازی سازی هم جو اون شغل ها حساب میکنی . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


البته من ب شخصه چیزی نیستم در بازی سازی اما اینو تا اینجا حداقلش یاد گرفتم که داخل بازی سازی ی همچین قانونی نیست . نه خواب هست توش نه تفریح . اگه ایطو باشه ک 3 سالی ی بازیه خوبم در نمیاد . البته شاید منظور شما اون وقتیه ک بازی کامل شده و گزاشته شده تو مارکت ؟ درسته ؟

خب بازم بگم ک اینطور نیست . باگ یک چیزی ک امکان نداره یک بازی اونو نداشته باشه . حالا موقع انتشار بازی کار اصلی بازی سازا شروع میشه . 24 ساعت پشت میز نظراتو میخونن ، چک میکنن و در صورت نیاز بازم بازی رو دیباگ میکنن و همینطور ادامه داره تا ی در امدی داشته باشن که اگه بازم بازی سازی رو ادامه ندن فرت میشن . <دلیلشم ک همه میدونن . نبود یک قانون درست و حسابی و مکان های رایگان که ریشه بازی سازی رو از جا کندن > .
حالا من نمیدونم این حرف وارن بولف بود ک بازی سازی میکرد یا حرف خود شما ولی باز هم میگم سخت جملتون اشتباهه .
ی تاکید دیگه (اول تحقیق بعد سخن ) . 

موفق و پیروز باشید .

این خیلی خوبه که بحث شروع شد 
اول باید خدمتتون عرض کنم که بحث من در مورد مارکتینگ هست نه مباحث فنی 
بحث ها حول این محور میچرخن :
ایده یابی
بازار درست
نحوه فروش 
نحوه نوشتن متن تبلیغاتی
پیدا کردن بازار هدف
نظر سنجی از بازار هدف
پیدا کردن نیاز درست
شناخت بازار هدف 
و کلی مسئله دیگه که حالا کم کم به همشون میرسیم

راجع به کپی کاری ایده هم بگم حرف شما کاملا درسته و اگه فکر میکنید میتونید یک ایده رو بهتر اجرا کنید و مزیت رقابتی داره ایدتون خیلیم خوبه که سریعتر اقدام کنید مثال خودتون 41148 اگه احساس میکنید هر مزیت بهتری میشه به بازی اضافه کرد خیلیم خوبه اصلا پیشرفت هر چیزی به همین شکله شما ماشین های اولیه رو با ماشین های الان مقایسه کن همشون ماشینن ولی سال به سال بهتر شدن و پیشرفت کردت تا شدن این

حالا در موردش مفصل بحث میکنیم

در مورد خواب بودن و پول در آوردن هم بحثم این نیست که همش خواب باشیم یا ... مثلا ساخت یه بازی چقدر زمان بره؟ اگه دو نفر باشیم که یکی گرافیک رو کار کنه و یکی هم کد نویسی کنه مثلا سه ماه با روزی 3 ساعت کار اوکی تا اینجا که پولی در نیاوردین بعد از گذاشتن توی مارکت بازار تازه پول در میاد همون مثال 411148 رو توی ماه اول درآمدش رو مشاهده کنید این درآمد وقتی بوده که صاحب اثر احتمالا خواب بوده 

البته آدمهای باهوش زیادی رو میشناسم که حتی نه گرافیک میدونن و نه کد نویسی و با کمک گرفتن از بقیه درآمد زیادی دارن 
نمونش همین نویسنده کتاب امپراطوری اپ که مهدی جان معرفی کرد

- اگه میخوای یک کشتی بسازی لازم نیست طبل برداری و همه رو خبر کنی و بهشون بگی چیکار کنن،فقط کافیه باهاشون از زیباییای دریا حرف بزنی و مشتاقشون کنی اونوقت خودشون کشتی رو میسازن
-نویسنده کتاب شازده کوچولو

خیلیم خوب . منم پایه ی این بحثم فقط دو جمله اول بازم میگیم اشکال داره (حالا شاید اشکال دیدن من یا یک مشکل نوشتاری باشه و مفهومش اونی نباشه ک من درک میکنم
 بنده هم روی صحبتم با دو جمله اول متنتون بود همینو بس . منظور شما هم از درامد هنگام خوابم فهمیدم کدوم لحظه رو میگید 4
  موفق باشید .
 
  پاسخ


 سپاس شده توسط:


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  انتخاب رشته کامپیوتر M.Y 5 2,997 1401/4/11، 06:21 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  خرید سورس بازی های شما Hamed85 4 2,487 1401/1/31، 11:02 صبح
آخرین ارسال: Hamed85
  فروش سورس شبه بازی ۴۱۱۴۸ امیرعلی فیروزبخش 0 1,535 1400/11/18، 09:09 عصر
آخرین ارسال: امیرعلی فیروزبخش
  track گوگل انالیتیکس M.Y 6 3,081 1400/10/27، 12:03 عصر
آخرین ارسال: M.Y
  نظر دوستان M.Y 7 2,804 1400/10/2، 05:44 عصر
آخرین ارسال: امیرعلی فیروزبخش

پرش به انجمن: